Salgs- og leveringsbetingelser
PRISER
Alle priser er i norske kroner og er ekskl. mva. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene/produktene for omstendigheter som Bille AS ikke kan påvirke, som f.eks. endring i råvarepris, valutaendringer eller eventuelle trykkfeil. Fraktkostnader fra lager kommer i tillegg om ikke annet er avtalt. Montering er ikke inkludert i prisen på nett.
LEVERINGSBETINGELSER
Frakt tilkommer ved de fleste leveranser. Fraktpris avhenger av postnummeret ditt og varens vekt/størrelse. Lagervarer ekspederer vi normalt innen 7 dager. Store varer leveres til stedet etter avtale. Mindre varer sendes vanlig med Posten / Bring.
Visse tider på året kan leveringstiden være noe lenger. Dersom vi skulle gå tom for en eller flere varer, vil de bli ekspedert så snart vi får de inn. Restede varer ettersendes fraktfritt så sant ikke varen er så stor at det ville blitt et eget kolli ved hovedsendingen.
Visse tider på året kan leveringstiden være noe lenger. Dersom vi skulle gå tom for en eller flere varer, vil de bli ekspedert så snart vi får de inn. Restede varer ettersendes fraktfritt så sant ikke varen er så stor at det ville blitt et eget kolli ved hovedsendingen.
Møbler og inventar, som ikke er lagervare, har en leveringstid på ca. 2-10 arbeidsuker alt etter hvilke vare og hvilken produsent(er) varen(e) kommer fra. For å kunne tilby et så bredt spekter av farger og fasonger som mulig blir de fleste møblene produsert på bestilling, og kan derfor ta litt tid før de ankommer vårt lager.
Lurer du på når du kan forvente levering så er det bare å ta kontakt med oss så hjelper de deg gjerne med forespørselen.
Lurer du på når du kan forvente levering så er det bare å ta kontakt med oss så hjelper de deg gjerne med forespørselen.
TRANSPORTSKADER
Varene sendes for kjøpers regning og risiko slik at krav om erstatning for tyveri, skadede varer og manko av hele kolli er utenfor Bille AS sitt ansvar.
DET ER AV STØRSTE VIKTIGHET AT VARENE BLIR KONTROLLERT VED MOTTAGELSEN FOR EVENTUELLE SKADER OG/ELLER MANKO. Sjekk alltid at kartongene er hele og uåpnet, og at antall kolli stemmer med det som står på transportørens fraktbrev. Alle avvik noteres på sjåførens fraktbrev og meddeles deretter til transportselskapet og Bille AS snarest etter varemottak. Ved meddelelser senere enn syv dager, tar transportselskapet ikke imot reklamasjoner, og kunden må selv stå for kostnaden.
DET ER AV STØRSTE VIKTIGHET AT VARENE BLIR KONTROLLERT VED MOTTAGELSEN FOR EVENTUELLE SKADER OG/ELLER MANKO. Sjekk alltid at kartongene er hele og uåpnet, og at antall kolli stemmer med det som står på transportørens fraktbrev. Alle avvik noteres på sjåførens fraktbrev og meddeles deretter til transportselskapet og Bille AS snarest etter varemottak. Ved meddelelser senere enn syv dager, tar transportselskapet ikke imot reklamasjoner, og kunden må selv stå for kostnaden.
REKLAMASJONER
Kunden skal kontrollere og undersøke leveransen umiddelbart, senest i løpet av 2 dager etter mottak. Uansett klager på leverte produkter det må gjøres umiddelbart og skriftlig, samt bildemateriale.
Bille AS påtar seg intet ansvar for indirekte tap som følge av feil, herunder driftstap, tap av inntekter og lignende.
Hvis det er mulig erstatter vi varen med en tilsvarende. Bille AS sender manglende deler så snart som mulig.
Bille AS påtar seg intet ansvar for indirekte tap som følge av feil, herunder driftstap, tap av inntekter og lignende.
Hvis det er mulig erstatter vi varen med en tilsvarende. Bille AS sender manglende deler så snart som mulig.
Ved reklamasjon skal det opplyses følgende:
Artikkelnummer eller navnet til varen
Kopi av faktura/pakkseddel
Bilde av hele varen samt grunn til reklamasjon
Beskrivelse av reklamasjon og eventuell årsak.
Kopi av faktura/pakkseddel
Bilde av hele varen samt grunn til reklamasjon
Beskrivelse av reklamasjon og eventuell årsak.
RETUR AV VARER/AVBESTILLING
Retur av feilfrie varer skjer kun etter avtale med oss (via e-post). Returvarer skal være i originalemballasje. Bille AS aksepterer ikke retur av varer som er skadet når de mottas av Bille AS. En spesialtilpasset vare (ikke standard) tas ikke i retur.
Eventuell retur/bytting belastes kjøper alle de reelle fraktutgifter tur/retur pluss returomkostninger til delvis dekning av påløpne kostnader, dvs ved retur av feilfritt varer godskrives aldri mer enn 80% av fakturert beløp. Gjelder ikke reklamasjon.
Eventuell retur/bytting belastes kjøper alle de reelle fraktutgifter tur/retur pluss returomkostninger til delvis dekning av påløpne kostnader, dvs ved retur av feilfritt varer godskrives aldri mer enn 80% av fakturert beløp. Gjelder ikke reklamasjon.
Standard lagervarer som ikke er sendt eller varer som ikke er satt i produksjon kan avbestilles.
Så snart vi har mottatt varen og godkjent returen, krediterer vi din konto. Husk å oppgi navn, adresse, bestillingsnummer og det kontonummeret du vil ha tilgodehavende på.
I tilfellet det er feil på varene er det vi som betaler kostnadene med dette. Bille AS kan også bytte varen mot ny, eller redusere prisen hvis kunden aksepterer dette. Dette avtales i så fall med oss. Vi forbeholder oss retten til å kreve dokumentasjon på feil eller mangler ved en vare.
Angrekjøp til returnering vil bare bli kreditert hvis varen er ubrukt og i original emballasje.
I tilfellet det er feil på varene er det vi som betaler kostnadene med dette. Bille AS kan også bytte varen mot ny, eller redusere prisen hvis kunden aksepterer dette. Dette avtales i så fall med oss. Vi forbeholder oss retten til å kreve dokumentasjon på feil eller mangler ved en vare.
Angrekjøp til returnering vil bare bli kreditert hvis varen er ubrukt og i original emballasje.